Ik houd van boeken en in vrijwel elk boek staat iets over geld, financiƫn of de economie. Daar blog ik hier over. Daarnaast af en toe een blogje over een intrigerend geldwoord, -uitdrukking of -citaat.

14 mei 2020

Aan armoede ontsnappen is duur.

Fragment uit: Peachez, een romance (2017) van Ilja Leonard Pfeijffer.

"Ik heb aan een borstvergroting gedacht. Mijn baas zei dat ik dan meer zou verdienen. Dat geloof ik graag, want minder kon in ieder geval niet. De greedy bastard. Maar weet je wel wat zo'n operatie kost? Ik kon het me onmogelijk permitteren om meer te gaan verdienen."


Aan armoede ontsnappen is duur.

Investering: Cup E voor je portemonnee

Een borstvergroting kan dus een investering zijn. Misschien wel goed genoeg om voor te lenen. Je zit vervolgens niet alleen aan een lening vast, maar ook aan die cup E. Een lening kun je nog aflossen, cup E niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten